مقالات, لپ تاپ - PC

نکات صرفه جویی در هزینه تعمیرات کامپیوتر

در این مطلب چند نکته مهم برای صرفه جویی در هزینه تعمیرات کامپیوتر برایتان ذکر میکنیم. آیا نیاز به تعمیر رایانه شخصی خود دارید اما پول کافی ندارید؟ در اینجا نحوه انجام تعمیرات رایانه های شخصی است که در هزینه های تعمیرگاه کامپیوتر صرفه جویی می کند. برای تعمیر رایانه خود نیازی به پرداخت هزینه کمکی فنی گران نیست. بیشتر تعمیرات ساده است و در عرض چند دقیقه قابل انجام است.
نکات صرفه جویی در هزینه تعمیرات کامپیوتر و تعمیر کامپیوتر
در اینجا چند نکته برای انجام تعمیرات ساده کامپیوتر و صرفه جویی در هزینه تعمیرگاه کامپیوتر وجود دارد. اما من نمی دانم چگونه یک رایانه شخصی را تعمیر کنم! قبل از انقلاب رایانه های شخصی خانگی در دهه ۱۹۹۰ فنی ترین کاری که تاکنون انجام داده ام اتصال جوی استیک بود. من نحوه تعمیر سخت افزار کامپیوتر را یاد گرفتم و اطمینان دارم که شما هم می توانید. تعمیر رایانه شخصی به این معنی است که می توانید پس انداز کنید. تعمیرگاه های کامپیوتر هزینه قطعات و نیروی کار را دریافت می کنند. اگر می توانید قطعات را ارزان تهیه کنید ، چرا خودتان یاد نمی گیرید که چگونه آنها را نصب کنید؟
فکر نمی کنی می توانی؟ دوباره فکر کنید: راز این است که درک کنید چگونه قسمتهای مختلف رایانه شخصی با هم کار می کنند. اگرچه همه چیز قابل تعویض نیست ، درایو دیسک ، منبع تغذیه ، RAM ، پردازنده و مادربرد همه قابل تعمیر یا تعویض هستند. برای صرفه جویی در هزینه ، زمان انتظار و توسعه مهارت های خود از این هفت نکته در مورد تعمیر کامپیوتر استفاده کنید.
۱- بازیابی و تعویض هارد دیسک
بدون شک هارد دیسک رایج ترین قسمت کامپیوتر است که نیاز به تعمیر دارد. خرابی ممکن است به دلیل از بین رفتن سخت افزار یا بدافزار باشد. در هر صورت شما احتمالاً مقدار زیادی داده خواهید داشت که نیاز به بازیابی دارند. تا بتوانید به استفاده از آن ادامه دهید. راهنمای ما برای بازیابی اطلاعات از یک درایو دیسک سخت (HDD) مکانی برای شروع است.
نحوه تعمیر هارد دیسک مرده برای بازیابی اطلاعات: اگر درایو دیسک سخت شما خراب است  یکی از مطالب وبلاگ سایت ما در تعمیر و بازیابی اطلاعات درایو دیسک سخت کمک می کند. وقتی داده های خود را با موفقیت بازیابی کردید و در دیسک پشتیبان تهیه کردید ، به یک درایو دیسک سخت جدید احتیاج دارید. نصب درایو جدید مانند اکثر اجزای رایانه ساده است و معمولاً با حداقل سر و صدا انجام می شود. قبل از تعویض درایو ، نکات را برای نصب یک HDD جدید بررسی کنید.
۲- نکته دوم تعمیرات کامپیوتر : آزمایش و جایگزینی منبع تغذیه خود
یک مشکل رایج در رایانه های قدیمی یک منبع تغذیه معیوب (PSU) است. نگهداری و نگهداری عمومی می تواند کامپیوتر شما را از گرفتگی گرد و غبار خلاص کند. با این حال ، در نهایت چیزی منجر به سرکشی واحد منبع تغذیه شما خواهد شد. اما علاوه بر پیاده روی به نزدیکترین فروشگاه یا گذراندن ساعتها در خانه در انتظار تحویل ، چه کاری می توانید انجام دهید؟ خوب ، اگر شما نیاز به بلند شدن و راه اندازی ASAP دارید ، همیشه می توانید PSU را از طریق رایانه قدیمی امتحان کنید. این ممکن است یکی از مواردی باشد که در زیرزمین ، زیر شیروانی یا گاراژ ذخیره کرده اید. توجه داشته باشید که این فقط باید یک راه حل کوتاه مدت باشد. بهترین شرط بندی شما یک PSU جدید است ، مطمئن شوید که برای رایانه شخصی و نحوه استفاده از آن مناسب است.
۳-جایگزینی و به روزرسانی ماژول های RAM
همه RAM به یک اندازه ایجاد نمی شوند. ماژول های RAM ارزان تر ، کندتر و از قابلیت اطمینان کمتری برخوردار هستند. در همین حال چندین حافظه RAM باید یکسان باشند. اختلاط و تطبیق ایده بدی است ، زیرا کندترین عملکرد گروه حداکثر عملکرد را تعیین می کند. در صورت نیاز به ارتقا RAM باید در انتخاب ماژول مناسب برای سیستم خود دقت لازم را داشته باشید. ترکیبی از مادربرد و پردازنده (CPU) این عمل را به یک توازن تبدیل می کند. خوشبختانه یافتن یک ترکیب مناسب ،ساده است. یک روش خوب برای بررسی بهترین ماژول های RAM برای سیستم شما استفاده از یک ابزار بررسی آنلاین است. سازندگان RAM Crucial دو ابزار بررسی RAM را در وب سایت خود ارائه می دهند. یکی از اینها به شما امکان می دهد تا مدل PC خود را پیدا کنید.
در عرض چند دقیقه باید دقیقاً بدانید که کدام یک از ماژول های RAM را بخرید و چه مقدار را باید هزینه کنید. با RAM سفارش شده جایگزینی یک ماژول به همان سادگی قرار دادن دیسک است.
۴-مسائل ساده نمایش رایانه اصلاح شده است
مشکلات نمایش در رایانه رومیزی شما می تواند دلایل زیادی داشته باشد. شاید مانیتور مشکوک باشد. ممکن است یک مشکل درایور نمایشگر وجود داشته باشد. کابل HDMI ممکن است dud باشد. همه اینها به راحتی قابل بررسی و حل هستند. اما اگر مشکل مبتنی بر سخت افزار باشد و نمایشگر کاملاً کار کند ، چه می کنید؟ برای رایانه های شخصی مجهز به کارت گرافیک گسسته (یعنی GPU نصب شده در شکاف انبساط) ، احتمال تعویض وجود دارد. با این حال ، لازم است ابتدا بررسی کنید که دستگاه به درستی کار می کند و بیش از حد گرم نمی شود. مشکلات گرمازدگی اغلب با بهبود جریان هوا یا افزودن فن جدید به قاب رایانه شما قابل حل است. نگران نباشید اگر مشکلات در نهایت منجر به جایگزینی پردازنده گرافیکی شد. این دقیقاً مانند تعویض یا افزودن ماژول های RAM است با همان اقدامات احتیاطی.
۵- تعمیرات کامپیوتر و سی پی یو : هنگامی که رایانه شما به CPU جدیدی نیاز دارد
پردازنده را در رایانه شخصی خود نصب کنید. یکی از مهمترین ناامیدکننده ها هنگام عیب یابی رایانه شخصی ، کشفی است که پردازنده شما باید جایگزین کند. خرید CPU جدید ممکن است دشوار باشد ، بنابراین راهنمای ما برای تفاوت های دو هسته ای و چهار هسته ای را بررسی کنید تا راهنمایی کنید. پیش بینی پردازنده جدید و سرعتی که ممکن است رایانه شما کسب کند همیشه خوب است. دانشی که برای لذت بردن از نصب CPU خود بیش از چندصدهزار تومان پس انداز کرده اید نیز بسیار شگفت آور است.6

6-با درایو نوری خود مشکلی دارید؟ این را امتحان کنید
شاید شما متوجه شده باشید که اجزای دارای بیشترین متحرک قطعات ، مواردی هستند که می توانند بیشترین مشکلات را ایجاد کنند. درایوهای دیسک سخت می توانند مانند مکانیزم های CD ، DVD و Blu-ray در کنار هم به عنوان درایوهای نوری ، دچار نقص مکانیکی شوند. یکی از راه های غلبه بر درایو نوری خراب ، استفاده از درایو لپ تاپ قدیمی به عنوان جایگزینی موقتی است. اگر متوجه شدید که باید دستگاه را تعویض کنید ، نگران نباشید. این یک روش تقریباً یکسان برای نصب یک درایو دیسک سخت است.
۷-نکته آخر تعمیرات کامپیوتر : تعمیر و جایگزینی مادربرد خود
از بین همه مشکلاتی که ممکن است هنگام عیب یابی کامپیوتر خود تجربه کنید ، مشکلات مادربرد شاید سخت ترین مشکل باشد. فقط این واقعیت نیست که قبل از اینکه مادربرد را با خیال راحت از بین ببرید ، باید تمام اجزای سازنده از آن جدا شوند. یک حرکت اشتباه با پیچ گوشتی یا حتی هنگام قرار دادن مادربرد در کیف و خرید یک جایگزین. البته برخی از مسائل ساده مربوط به مادربرد وجود دارد. مشکلات BIOS اغلب مربوط به جامپر یا باتری مادربرد است و به طور معمول با مراجعه به دفترچه مادربرد برطرف می شود.
به راحتی تعمیرات کامپیوتر و رایانه های شخصی را انجام دهید
به یاد داشته باشید ، هیچ کس با این مهارت ها متولد نمی شود. آنها را باید یاد بگیرید به این معنی که هرکسی می تواند این کار را انجام دهد اگر احساس می کنید به کمک متخصص احتیاج دارید ، یکی از دوستان یا اقوام خود را پیدا کنید که برای کمک آماده باشد. فقط درصورتی که گزینه دیگری وجود نداشته باشد ، هزینه پشتیبانی گران قیمت فناوری را پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *