چاپگر, مقالات

راهنمای خرید پرینترهای چند کاره

پرینترهای چند کاره

اگر شغل شما به گونه ای است که صرفا نیاز به پرینت و چاپ اسناد دارید،پرینتر های تک کاره انتخاب مناسبی هستند.ولی اگر علاوه بر چاپ اسناد،نیاز به کپی گرفتن ،اسکن کردن ویا فکس دارید،به جای خرید چند دستگاه ،میتوانید یک پرینترهای چند کاره که همه‌ی این قابلیت ها را یکجا دارد ،تهیه کنید.این نوع از پرینترها در انواع لیزری یا جوهر افشان و رنگی یا سیاه و سفید وجود دارند.وهمچنین برخی از انواع آنها دارای قابلیت چاپ دورو،پورت شبکه و…میباشند.

درابتدا باید نیازها و انتظارات خود را مشخص کنید.پرینترهایی با این قابلیت ها گزینه های مناسبی هستند ولی در مقابل هزینه‌ی بالاتری دارند.در ادامه برخی پارامتر های انتخاب پرینتر را بیان می کنیم.

حجم کاری روزانه: حداکثرحجم کاری خود را بطور روزانه مشخص کنید.اگر شرکت بزرگی دارید ویا برعکس برای مصارف روزانه قصد خرید دارید،در هر کدام چاپگر انتخابی شما متفاوت است.

چاپ متن یا عکس: اگر صرفا پرینتر را برای چاپ عکس در نظر دارید،مدل انتخابی شما باید برای همین منظور باشد و اینکه پرینتر هایی که این قابلیت را دارند دارای هزینه های بالاتری در مقایسه با انواع متنی هستند.

لیزری یا جوهر افشان: انتخاب نوع لیزری یا جوهر افشان کاملا بستگی به شما دارد . درانواع جوهر افشان قیمت خرید پایین ولی قیمت قطعات مصرفی و تعمیرات بالاتر و هزینه های نگهداری بیشتری نیز دارندولی پرینترهای لیزری قیمت خرید نسبتا بالاتر اما هزینه‌ی نگهداری کمتری دارند.

چاپ رنگی یا سیاه و سفید: چاپگرهایرنگیمعمولا برای چاپ عکس ،تصویر ،نمودار، چارت های سازمانی وطرح های گرافیکی کاربرد دارند در صورتی که برای چاپ متن ،پرینترهای سیاه و سفید کفایت میکنندو نیاز به هزینه‌ی اضافی نیست.

سرعت چاپ:این عامل یکی از مهمترین پارامترهای انتخاب پرینتر است.برای سازمانها یا شرکتها مهم است که عملیات چاپ با حداکثر سرعت انجام شودو این گزینه در پرینترهای لیزری بیشتر از انواع جوهر افشان است.

هزینه‌ی نگهداری و قطعات مصرفی: این هزینه ها شامل هزینه‌ی کاتریج،سرویس وشارژ دستگاه و تعویض قطعات مصرفی می باشد.دقت دراین مورد بسیار مهم است .پرینتری انتخاب کنید که قطعات آن در بازار موجود باشد و هزینه‌ی بالایی نداشته باشد.

نوع اتصالات پرینتر: این به این معنا است که آیا دستگاه شما قابلیت شبکه شدن با استفاده از کابل یا بدن استفاده از آن را دارد یا نه؟ طبیعتا در شرکت ها و ادارات ،این ویژگی اهمیت بالایی داردولی در مصارف خانگی نیازی به این عامل نیست.

سایز کاغذ: این عامل نیز اهمیت زیادی دارد در صورتی که شما در زمینه‌ی نقشه کشی اشغال و نیاز دارید که چاپ بروی کاغذ A3 انجام شود،باید چاپگر شما این قابلیت را داشته باشد.در غیر اینصورت دستگاههای معمولی کفایت میکنند.

جمع بندی نهایی

در این نوشته سعی کردیم زمینه‌ی آشنایی شما با انواع پرینتر چند کاره فراهم کنیم.قیمت این چاپگرها بسته به برند خود از 3میلیون تا 100میلیون متغیر است.از جمله برندهای موفق در این زمینه میتوان به Hp،Epson،Sharp،Samsung، Toshiba اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *