مقالات, چاپگر

چگونه به میزان کارکرد پرینتردسترسی پیدا کنیم؟

شاید برای شما پیش آمده باشد که در حین کار با پرینتر بخواهید بدانید که دستگاه شما چقدر و چند برگه تا به حال چاپ کرده است و یا اینکه قصد خرید پرینتر دست دوم را دارید، در این زمان دانستن میزان کارکرد دستگاه اهمیت زیادی دارد.در پرینتر های مختلف و از برند های متفاوتروش دسترسی به میزان کارکرد دستگاه متفاوت است. در این مقاله سعی میکنیم تا به بررسی روش های مشاهده میزان کارکرد دستگاه در برخی مدل های پرینترهای HP بپردازیم.

  • با استفاده از کلید روی پرینتر:

در برخی از مدل های پرینتر HP مثل 2055، 1320،2014روی پرینتر کلیدی وجود دارد که به کمک آن میتوانید به تعداد برگه های پرینت شده توسط دستگاه دسترسی پیدا کنید. برای اینکار کلید مورد نظر را چند ثانیه نگه دارید تا به حالت چشمک زن در بیاید و سپس دکمه را رها کنید.پرینتر گزارش کارکرد دستگاه را برای شما چاپ می کند.این گزارش شامل مدل و سریال دستگاه، تعداد برگه های چاپ شده و اطلاعات حافظه‌ی پرینتر است.در این گزارش عددی که روبروی عبارت Total pages printed نوشته شده است، نشانگر تعداد برگه های چاپ شده توسط پرینتر می باشد.

  • گزارش کارکرد در پرینتر های دیجیتالی:

در انواع پرینتر های دیجیتالی که دارای صفحه نمایش هستند، مانند مدل Hp2055 ، برای اطلاع از میزان کارکرد دستگاه باید به دنبال گزینه‌ی Cartridge usege بگردید.با انتخاب آن میتوانید به تعداد برگه های چاپ شده دسترسی پیدا کنید.

  • در پرینتر های 3055 و 3052

در انواع دیگری از پرینتر ها برای دستیابی به تعداد برگه های چاپ شده باید وارد منوی پرینتر شوید برای اینکار دکمه‌ی پرینتر را دوبار فشار دهید تا گزینه‌ی Report نمایان شود. سپس با زدن دکمه‌ی Ok صفحه‌ی دیگری باز می شود. به روی Usage page وارد شوید و گزینه‌ی Print Engine و سپس Pages printed را انتخاب کنید تا کنتور دستگاه برای شما چاپ شود.

  • دریافت گزارش در دستگاه پرینتر 1102W

در این مدل پرینتر باید دکمه‌ی Cancel یا دکمه‌ای که علامت ضربدر روی آن است را چند ثانیه نگه دارید تا چراغ Readyبه حالت چشمک زن در بیاید. دستگاه گزارش کارکرد دستگاه را برای شما ارسال میکند.

  • دریافت کارکرد دستگاه در پرینتر های دارای صفحه نمایش لمسی( Pro 400)

برای دسترسی به میزان کارکرد دستگاه در پرینتر هایی که دارای صفحه نمایش لمسی هستند،مثل pro 400 یا dn 401 ، باید از قسمت home وارد شوید و گزینه‌ی Setting را فعال کنید و سپس گزینه‌ی Select report و بعد از آن Configuration report و Ok را فعال کنید. دستگاه گزارش کارکرد دستگاه را چاپ می کند.

در این مقاله سعی کردیم به شما کمک کنیم تا بتوانید با روش های ساده به میزان کارکرد دستگاه پرینتر دسترسی پیدا کنید.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *