چاپگر, شارژ کارتریج

خطاهای ارور پرینترHP

خطاهای ارور پرینتر زمانی نمایش داده می شود که پرینتر شما در یکی از قسمت ها دچار مشکل شده باشند. در این هنگام این خطاها به صورت کد های مختلف نشان داده میشوند.در صورتی که مفهوم این کد ها را بدانید، به راحتی میتوانید علت خرابی در چاپگر را شناسایی کنید. در این مقاله سعی میکنیم تا شما را با مهمترین این خطاها و روش رفع آنها آشنا کنیم:

-EP موجود نبودن کاتریج:

این خطا نشان می دهد که کاتریج به درستی نصب نشده است و یا شناسایی نمیشود. احتمالا با نصب دوباره‌ی کاتریج این مشکل برطرف می شود. در صورتی که حل نشد، ممکن است با تعویض کاتریج مشکل برطرف شود.

-پر شدن حافظه:

این خطا زمانی نمایش داده می شود که حجم کار دستگاه بیشتر از حد استاندارد باشد. این مشکل را می توانید با کمتر کردن کار دستگاه برطرف کنید. برای اینکار گزینه‌ی Collate را کاهش دهید و یا DPI را کمتر کنید.

-خطای حافظه:

این خطا زمانی نشان داده می شود که تراشه‌ی کاتریج ایراد داشته باشد و یا اینکه نصب نادرست پرینتر هم می تواند موجب بروز این مشکل شود. برای رفع این خطا ابتدا پرینتر را خاموش و روشن کنید، اگر مشکل برطرف نشد، باید درایو آن را دوباره نصب کنید.

-خطای گرم شدن:

در اکثر مواقع این خطا در اثر آسیب دیدن کابل پرینتر است که با خاموش و روشن شدن پرینتر از بین می رود.

-خطای پیکر بندی:

این خطا با کد 22نشان داده می شود که نشانگر مشکل بین کامپیوتر و پرینتر است. برای رفع این مشکل کابل اتصال را تعویض کنید.

-Error 13 ( گیر کردن کاغذ XX Paper jam)

این خطا در هنگام گیر کردن کاغذ در دستگاه نشان داده می شود. در صورتی که کاغذ داخل دستگاه نباشد، احتمالا اشکالی در سنسور ها پیش آمده است.

– Error 21 (Page too complex)

این کد خطا نشانگر سنگین بودن فایل مورد نظر است و در زمانی نشان داده می شود که فایل مورد نظر برای چاپ دارای تعداد زیادی فیلم، عکس و…است.

-Error 49xx printer

در صورتی نشان داده می شود که یک مشکل نرم افزاری در دستگاه و یا سیستم عامل وجود داشته باشد.

-Error 20

این کد نشانگر این است که میزان داده بیشتر از حافظه است و دستگاه ظرفیت نداشته باشد.

Error 41.3

این پیغام وقتی نشان داده می شود که دستگاه سایز کاغذ را تشخیص نمیدهد. وقتی 2 یا چند کاغذ به هم چسبیده باشند و یا در قسمت سنسور ها یا نگهدارنده اشکالی پیش آمده باشد، دستگاه این خطا را می دهد.

خطای 11(Paper out)

این خطا وقتی که کاغذ به کاغذ کش نرسیده باشد، نمایش داده میشود. برای برطرف کردن آن سینی کاغذ کش را چک کنید، در صورتی که خالی نباشد و کاغذ درون آن باشد، ممکن است سنسور ها مشکل داشته باشند و یا گاهی اوقات باید کاغذ ها را کمی به جلو هدایت کنید.

Error Ep 12 باز بودن درب جلوی پرینتر

این پیام نشان دهنده‌ی باز بودن درب جلوی پرینتر یا معیوب بودن سنسور های Ps5 یا فن های خنک کننده است.

کد خطای 15( Toner low تونر کم)

یکی از رایج ترین کد خطاهای پرینتر های اچ پی که کاربران با آن روبرو می شوند، این پیام است و نشان دهنده‌ی آن است که تونر کاتریج در حال تمام شدن است و کاتریج نیاز به تعویض یا شارژ دارد. گاهی اوقات مقدار کمی پودر در کاتریج باقیمانده است. در این هنگام آن را تکان ندهید. با اینکار ممکن است چند برگه بیشتر بتوانید چاپ کنید، ولی امکان آسیب دیدن کاتریج با اینکار زیاد می شود.

کد خطای 31( خرابی دیسک) Disk failure Error

این پیام خطا به دلایل مختلف ممکن است نمایش داده شود، مثلا ممکن است پرینتر در حال کار از برق جدا شده باشد. یا اینکه احتمالا کابل USB را در حین کار قطع کرده باشید و یا اینکه اگر به پرینتر ضربه وارد شده باشد، این پیام نشان داده می شود. برای رفع این خطا دکمه‌ی Select را فشار دهید تا خطا برطرف گردد. در غیر اینصورت ممکن است مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد.

کد خطای 50 (مشکلات فیوزر)

یعنی در مدار های پشتیبان کننده، برق یا فیوزر مشکلی پیش آمده است.

در این مقاله سعی کردیم که شما را با مهمترین و رایج ترین پیام های Error در پرینتر های HP آشنا کنیم. در صورتی که نتوانستید آنها را برطرف کنید با همکاران ما در شرکت پانته‌آ تماس بگیرید.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *