چاپگر, شارژ کارتریج

بررسی مشکلات بعد از شارژ کاتریج

مشکلات بعد از شارژ کاتریج

در صورتی که با دستگاه پرینتر کار کرده باشید، گاهی بعد از شارژ کاتریج متوجه می شوید که کیفیت چاپ بعد از شارژ کاتریج پایین آمده است.در این مقاله سعی میکنیم تا شما را با مهمترین مشکلات بعد از شارژ کاتریج و راه حل برطرف کردن آنها  آشنا کنیم:

کم رنگ بودن کاغذ یا تصویر پرینت شده بعد از چاپ، دلایل مختلفی میتواند داشته باشد، مثلا ممکن است در اثر استفاده از کاغذ نامرغوب باشد. و یا اینکه کم بودن میزان پودر یا تونر در طی عملیات شارژ کاتریج، دلیل دیگر کم رنگ بودن چاپ است.علاوه بر کم بودن میزان پودر، تونر استفاده شده برای شارژ کاتریج، باید از لحاظ کیفیت نیز مناسب باشد.استفاده از پودر غیر استاندارد یا بی کیفیت، باعث کم رنگ بودن چاپ می گردد.

  • کاهش کیفیت چاپ

به طور معمول در هر بار شارژ کاتریج، حدود 20% از میزان کیفیت چاپ کاسته می شود و این امر طبیعی است.

  • شناسایی نشدن کاتریج توسط پرینتر

گاهی پس از شارژ کاتریج متوجه می شوید که پرینتر خطای Used black cartridge in use را نشان می دهد. این خطا نشانگر این است که کاتریج بوسیله‌ی پرینتر شناسایی نشده است.

  • پودر ریزی در کاتریج

عواملی چون استفاده از پودر یا تونر نامرغوب، پر شدن بیش از حد مخزن ضایعات و یا سرویس و شارژ کاتریج توسط افراد غیر حرفه‌ای، باعث پودر ریزی در کاتریج می گردد که این امر به شدت کیفیت چاپ را پایین می آورد.

  • پیام خالی بودن کاتریج

گاهی بعد از عملیات شارژبا خطای خالی بودن کاتریج روبرو میشوید. در صورت بروز این مشکل، دکمه‌ی Ok را فشار دهید تا دستگاه دوباره شروع به چاپ کند. در صورتی که مشکل برطرف نشد به احتمال زیاد دستگاه نیاز به تعویض چیست دارد.

  • خط انداختن روی کاغذ

گاهی بعد از شارژ کاتریج، متوجه میشوید که در صفحات چاپ شده، خطوط افقی یا عمودی قرار دارد. این اشکال به دلیل معیوب بودن قطعات داخلی کاتریج و در اثر بی کیفیت بودن کاتریج خریداری شده است.

نکته‌ی مهم: کلیه‌ی قطعات داخلی کاتریج مثل درام، مگنت، بلید و فوم در اثر کار مداوم و مرور زمان دچار فرسودگی می شوندو نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. در هر بار شارژ این قطعات باید توسط تعمیر کار بازدید و بررسی شوند و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض گردند. ایراد و اشکال در هر کدام از این قسمت ها میتواند باعث بروز مشکلاتی مثل وجود نقاط سیاه رنگ، خطوط افقی یا عمودی در صفحه، کم رنگ یا پر رنگ بودن صفحه‌ی چاپ شده، کثیفی کاغذ و … گردد.

همکاران ما در شرکت پانته‌آ آماده‌ی انجام کلیه‌ی خدمات شارژ، سرویس و فروش کاتریج نو به شما هستند.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *