چاپگر, مقالات

انتخاب بهترین پرینتر

انتخاب بهترین پرینتر

اگر قصد خرید پرینتر را دارید و درانتخاب مدل مناسب سردرگم هستید، خواندن این مطلب را به شما توصیه میکنیم:

امروزه در بازار، پرینتر ها در مدل های متفاوت عرضه شده اند و هر کدام مناسب مصرف ویژه ای هستند.همیشه سعی کنید چاپگر مورد نظر خود را از برند های معروف و شناخته شده انتخاب نمایید تا در صورت نیاز به شارژ کاتریج ها یا تعمیر و یا هرگونه اقدامات بعدی، دچار مشکل نشوید. در ابتدا باید نوع مصرف خود را مشخص کنید. در صورتی که قبل از خرید به نوع استفاده ی پرینتر توجه کنید، بسیاری از مشکلات شما حل خواهد شد.

پرینتر رنگی یا سیاه و سفید

اگر قصد دارید که از پرینتر فقط برای چاپ متن و نوشته‌های سیاه و سفید استفاده کنید، پرینتر های تک رنگ لیزری، بهترین انتخاب هستند و اگراز چاپگر برای چاپ عکس، نمودار یا تصاویر رنگی با کیفیت بالاتر استفاده کنید، به سراغ پرینتر های رنگی بروید.

پرینتر تک کاره یا چند کاره

چاپگر‌های تک کاره فقط کار پرینت را انجام میدهند ولی در صورتی که نیاز به خدماتی مثل اسکن یا کپی گرفتن دارید، از انواع چند کاره استفاده نمایید. شاید در ابتدا قیمت آنها بالاتر از انواع چند کاره باشد، اما در صورتی که نیاز به این قابلیت ها و یا حجم کار بالایی دارید، استفاده از چاپگر های چند کاره بسیار مقرون به صرفه تر است.

 

نکات مهم در انتخاب پرینتر

از مهمترین ویژگی های مشترک در پرینتر ها، سرعت چاپ است که اصطلاحا به PPM شناخته می شود و نشان دهنده‌ی سرعت دستگاه است.این عدد به ما نشان می‌دهد که چاپگر یا پرینتر قادر است در یک دقیقه چند پرینت بگیرد؟ بطور میانگین این عدد در پرینتر های رنگی حدودا بین 10تا 15 برگه و در پرینتر های سیاه و سفید بین 15تا 20 برگه است.

عامل مهم دیگر که در انتخاب پرینتر بسیار مهم است، رزولوشن یا DPI متن است.هر چه این عدد بالاتر باشد، کیفیت اسناد، متون یا تصاویر پرینت شده بالاتر است.

ویژگی بعدی توان و ظرفیت کار ماهیانه دستگاه است و به شما نشان میدهد که چاپگر مورد نظر در یک ماه چقدر توان پرینت یا چاپ کردن دارد؟

در صورتی که شما بیش از توان استاندارد از دستگاه استفاده کنید، در طولانی مدت سبب آسیب رساندن به آن خواهید شد.

قابلیت چاپ دو رو واتصال به صورت بی سیم ( وای فای ) نیز از ویژگی های مهم دیگری است که در انتخاب شما موثر است. داشتن این دو قابلیت میتواند موجب صرفه جویی در هزینه ها و در زمان گردد.

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *