چاپگر, مقالات

آشنایی با فیوزینگ پرینتر

فیوزینگ در پرینتر

در فرآیند چاپ در پرینتر، کاغذ پرینت شده وارد دستگاه و بعد از چند ثانیه ازقسمت خروجی آن خارج می شود و نوشته ها یا تصاویر روی آن چاپ می گردد. در انجام این عمل قسمت های مختلف پرینتر هر یک نقش دارند. در صورت اختلال در کار هر قسمت، عمل چاپ به درستی انجام نمیگیرد. یکی از مهمترین این قسمت ها فیوزینگ دستگاه است. فیوزینگ یک قسمت متحرک در پرینتر است و قطعات آن در صورت لزوم قابلیت تعویض یا تعمیرشدن دارند.

عملکرد فیوزینگ:

کار فیوزینگ شامل یک فرآیند مهم و پیشرفته برای فشردن و به اصطلاح پختن پودر یا تونر روی کاغذ است .در این فرآیند تونر تا 200درجه‌ی سانتیگراد روی کاغذ ذوب می شود و در اثر این گرما، پلاستیک موجود در تونر روی کاغذ ثبت می گردد و به همین دلیل است که کاغذ بعد از چاپ که از دستگاه بیرون می آید گرم است.

نقش فیوزینگ در عملیات چاپ:

فیوزینگ در آخرین مرحله‌ی چاپ وارد عمل میشود، یعنی پس از اینکه در قسمت یونیت درام تصویر روی کاغذ ثبت می گردد، کاغذ وارد فیوزینگ می شود و پودرباعبور از بین غلتک ها و … روی کاغذ تثبیت می شود.

در پرینتر های ارزان قیمت یا در دستگاههایی که روی حالت اقتصادی (Eco-mode) تنظیم شده اند، چون فیوزینگ با سرعت کمتری گرم میشود، سرعت چاپ به همان میزان پایین می‌آید و به همین دلیل است که در پرینتر های لیزری رنگی سرعت چاپ پایین تر است، چون این فرآیند به تعداد تونر های رنگی بیشتر طول میکشد.

فیوزینگ به علت آنکه در طول فرآیند چاپ همیشه از گرما و فشار زیاد استفاده میکند، در اثر استفاده‌ی زیاد از دستگاه در معرض فرسودگی قرار می گیرد. انجام تمیز کردن و سرویس دوره ای این قسمت در پرینتر و در صورت نیاز تعویض یا تعمیر قطعات آن تاثیر زیادی در عمر این قسمت دارد.

نگهداری از فیوزینگ:

*در طی عملیات چاپ علاوه بر میزان پودری که روی کاغذ مصرف می شود، همیشه مقداری از پودر نیز وارد قسمت های دیگر پرینتر مثل فیوزینگ می گردد.در صورتی که پودر های اضافه تمیز و یا برطرف نشوند، باعث ایجاد خطوط یا لکه های اضافی در کاغذ چاپ شده میگردد.

* در صورتی که از پرینتر بیشتر از توان کار تعیین شده برای چاپ استفاده شود، در عمل گرم کردن مشکل پیش می‌آید، به این صورت که قطعات یا بیش از حد معمول گرم می‌شوند و یا اصلا گرم نمیشوند.در این زمان دستگاه یک پیام خطا ارسال می‌کند و روند چاپ متوقف میگردد تا این قسمت کمی خنک شود.

*در صورتی که در رسیدن برق به دستگاه و به قسمت های مختلف آن مثل فیوزینگ، اشکالی پیش بیاید، فرآیند چاپ ناقص صورت می گیرد. به همین دلیل بهتر است که دستگاه پرینتر و کامپیوتر هر دو به یک محافظ برق مشترک متصل نباشندو هر کدام بصورت جداگانه به یک پریز برق وصل شوند.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با نقش مهم و اساسی این قسمت در پرینتر آشنا کنیم.شما میتوانید در صورت اشکال در هر قسمت از دستگاه پرینتر با همکاران ما در شرکت پانته‌آ تماس بگیرید.

 

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *