مقالات, لپ تاپ - PC

کارت گرافیک اکسترنال چیست؟

کارت گرافیک های اکسترنال یا eGPU به کارت گرافیکی گفته می‌شود که در بیرون از لپتاپ یا کامپیوتر نصب می‌شود. لپتاپ ها قابلیت ارتقای چیپ گرافیک ندارند، و اگر بودجه کافی برای خرید یک کامپیوتر جدید و یا یک لپتاپ با گرافیک قدرتمند تر را ندارید، استفاده از کارت گرافیک اکسترنال می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

این گرافیک ها از طریق پورت Thunderbolt یا ٍExpressCard  متصل می‌شوند.

کارت گرافیک های اکسترنال مانند گرافیک های داخلی کار می‌کنند و خارجی بودن آنها به شما این امکان را می‌دهد تا کارت گرافیک را در لپتاپ یا کامپیوتر استفاده کنید.

عملکرد کارت گرافیک اکسترنال

کارت گرافیک های اکسترنال عملکردی مشابه GPU داخلی را نخواهد داشت و حدود 10 الی 15 درصد کارایی کمتری نسبت به گرافیک داخلی دارد. درکل لپتاپ ها توان گرافیکی بالایی ندارند و استفاده از کارت گرافیک اکسترنال تا حد زیادی عملکرد آنها را افزایش می‌دهد.

کارت گرافیک اکسترنال  به کاربر قابلیت اتصال به چند مانیتور را می‌دهد.

البته باید خاطرنشان کرد که درصورتی که از لپتاپ استفاده می‌کنید و قصد استفاده از کارت گرافیک اکسترنال را دارید باید آنرا به لپتاپ خود وصل کنید، و کارت گرافیک توان مصرفی خود را از لپتاپ می‌گیرد، وباز هم ممکن است شاهد افت عملکرد باشید. اما یک راهکار ساده تهیه منبع تغذیه مجزا برای کارت گرافیک اکسترنال است. البته این کار هزینه ها و دردسر های خود را نیز دارد.

درکل کارت گرافیک های اکسترنال آنچنان بین کاربران محبوب و پراستفاده نیستد ولی در مواقعی کارآمد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *