چاپگر, مقالات

یونیت ADF چیست و چه کاربردی دارد؟

یونیت ADF چیست و چه کاربردی دارد؟

ADF چیست و چه کاریردی دارد؟

قابلیت ADF یا Automatic Document Feeder قطعه ای جدید در دستگاههای کپی و اسکنرها بکار می‌رود. در صورتی که شما قصد داشته باشید که تعدادی سند یا برگه را بصورت همزمان کپی یا اسکن نمایید، به جای اینکه هر برگه را تک تک و بصورت دستی در دستگاه قرار دهید، به کمک این قابلیت می توانید آنها یکجا در دستگاه قرار دهید. در این مقاله سعی میکنیم تا به این سوال پاسخ دهیم که یونیت ADF چیست و چه کاربردی دارد؟

در صورتی که پرینتر یا اسکنر شما قابلیت ADF داشته باشد، شما باید تعداد برگه هایی که قصد اسکن یا پرینت کردن آنها را دارید را در دستگاه قرار دهید، پس از انجام عملیات مورد نظر، کافیست که دسته‌ی کاغذ را برگردانید تا طرف دیگر کاغذ ها نیزاسکن یا پرینت شوند و در صورتی که دستگاه شما قابلیت ADF را بصورت پشت و رو داشته باشد، کار شما بسیار راحت تر خواهد بود. به این صورت که دستگاه بصورت خودکار یک طرف هر برگه را و سپس طرف دیگر را پردازش می کند و عمل اسکن یا کپی کردن در چند دقیقه حتی بدون نیاز به شما انجام می گیرد.

بدون استفاده از این قابلیت وقتی شما قصد دارید که چند برگه را کپی یا اسکن نمایید، باید هر یک را تک به تک روی شیشه ‌ی اسکنر قرار دهید و آن را تنظیم کنید، سپس عملیات اسکن یا کپی را از طریق صفحه کنترل پنل دستگاه و یا با استفاده از دستوری که به کامپیوتر می‌دهید، انجام دهید. در ادامه برگه را از روی شیشه برمی دارید و ان را برمیگردانید تا عملیات مورد نظر انجام گردد و اینکار را برای همه‌ی صفحات باید تکرار کنید. در صورتی که حجم کاری شما بالا باشد، اینکار بسیار زمان بر خواهد بود.

استفاده از این قابلیت در دستگاه بستگی به میزان حجم کاری شما دارد. در صورتی که شما در شرکت یا اداره‌ای با حجم کاری بالا مشغول به کار هستید، استفاده از قابلیت در دستگاه شما میتواند به میزان زیادی در هزینه ها و وقت شما صرفه جویی کند، ولی در صورتی که از دستگاه پرینتر یا اسکنر برای مصرف خانگی استفاده میکنید، استفاده از این ویژگی چندان ضروری به نظرنمی رسد.

نحوه‌ی عملکردADF در پرینتر :

این قطعه شامل یک سینی است که در بالای دستگاه قرار میگیرد و کاغذ ها در آن قرار داده می شوند.ابعاد این سینی در دستگاههای مختلف، متفاوت است. در سایز های کوچکتر میتواند بین 15تا 20 برگه و در سایز های بزرگتر 35 تا 50 برگه را پشتیبانی می کند.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ADF و کاربرد این قابلیت در پرینتر های چند کاره آشنا کنیم .امیدواریم که با مطالعه‌ی این مقاله آشنایی مختصری با این ویژگی در پرینترهای چند کاره پیدا کنید.

 

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *