مقالات, اخبار تکنولوژی

اسپیلیتر چیست و چه کاربردی دارد؟

در صورتی که کاربر اینترنت باشید حتما نام این قطعه را شنیده اید و طرز استفاده ‌ی آن را میدانید.در این مقاله سعی داریم برای آن دسته از آن افرادی که با این وسیله آشنایی ندارند ،طرز استفاده از آن را آموزش دهیم.

کلمه‌ی Split به معنای تقسیم کردن بطور مساوی است. spiliter وسیله ای است که سیگنال خط اصلی تلفن را به یک سیگنال تلفن و یک سیگنال ADSL تقسیم میکند.اسپیلیتر یک قطعه‌ی کوچک سفید رنگ است که دارای 3 پورت-یک پورت ورودی و دو خروجی- میباشد. با استفاده از این قطعه کاربر میتواند براحتی و بدون مشکل بصورت همزمان از اینترنت و تلفن استفاده نماید.

همانطور که میدانید سرویس ADSL به روی خط تلفن سوار میشودو چون سیگنال آن(دیجیتال)وسیگنال تلفن(آنالوگ)است،در هنگامی که کاربر بصورت همزمان از تلفن و اینترنت استفاده میکند،تداخل بوجود می آید یعنی یا اینکه صدای شنیده شده از تلفن بصورت خش دار می شود و یا اینکه وقتی با تلفن صحبت کنید،اینترنت قطع میگردد.وقتی از این وسیله استفاده شود سرویس اینترنت خط شما از سیگنال تلفن جدا شده و شما به راحتی میتوانید همزمان روی یک خط تلفن،از اینترنت و هم از تلفن با کیفیت صدای عالی بهره ببرید.

اسپلیترجز وسایل الکترونیکی غیر فعال است ،یعنی برای عملکرد احتیاج به برق ندارد.این قطعه معمولا روی بعضی از مودم ها مثل TP-Link همراه با کابل وجود دارد.

اتصال Spiliter به مودم و تلفن : همانطور که گفتیم این قطعه دارای 3 پورت است که در کنار هر کدام نوشته ای وجود دارد.کنار پورت ورودی(تکی)کلمه‌ی Line و کنار دوو پورت خروجی ،آن که به مودم وصل میشود،Modem و آن که به تلفن وصل میشود Phone نوشته شده است.سیم ورودی تلفن که از ساختمان وارد میشود را به ورودی Line متصل کنید.

امیدوارم که با مطالعه‎‌ی این مطلب بتوانید طرز استفاده از اسپلیتر را بیاموزید.با ما در مقاله های بعدی پانته‌آ همراه باشید.Panteaco.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *