مقالات, چاپگر

پرینتر عکس چیست و چطور انتخاب کنیم؟

عکسهای خانوادگی شما سزاوار چیزی بیش از بیت و بایت هستند. بهتر است بعضی از آنها را چاپ کنید و از دیدنشان لذت ببرید. شما می‌توانید با خرید یک پرینتر عکس ،عکسها را خودتان چاپ کنید. در اینجا آنچه شما باید برای انتخاب پرینتر عکس مناسب چه برای عکس های فوری و چه برای چاپ های بزرگ  براساس نیاز خود بدانید، آمده است.


همانطور که از نام آن مشخص است، چاپگرهای فوری اختصاصی  به گونه ای طراحی شده اند که چیزی غیر از عکس کوچک چاپ نمی کنند. شما به سادگی نمی توانید از آنها برای خروج اسناد استفاده کنید، زیرا آنها کاغذ با اندازه letter را قبول نمی کنند. آنها به اندازه عکس فوری، در اندازه کاغذهای 2 در 3 اینچ ، 4 در 6 اینچ یا 5 در 7 اینچ محدود می شوند. همه این چاپگرها همه این اندازه ها را چاپ نمی کنند.  بیشتر آنها فقط از یک مورد پشتیبانی می کنند. به طور کلی، هرچه چاپگر کوچکتر باشد، حداکثر اندازه کاغذ نیز کوچکتر است.
اما این دسته از چاپگرها فقط با محدودیت های آن تعریف نمی شوند. این چاپگرها نسبتاً کوچک و قابل حمل هستند. آنها همچنین کمتر رایانه محور با تأکید بر سهولت استفاده هستند.
در مقابل، چاپگرهای عکس نیمه اختصاصی، حداقل آنهایی که در سطح مصرف کننده هستند، عکاسان آماتور را هدف قرار می دهند. آنها کیفیت خروجی در سطح حرفه ای را ارائه می دهند، به طور معمول می توانند در اندازه های حداکثر 13 در 19 اینچ چاپ کنند و اغلب سطح مطلوبی از کیفیت عکس را برای دستیابی به بهترین نتیجه می طلبند. وجه مشترک هر دو دسته تمرکز آنها بر چاپ عکس است. این همان چیزی است که شما برای انتخاب صحیح باید در نظر بگیرید.

آیا حتما به یک پرینتر عکس احتیاج دارید؟

اولاً، در اینجا توجه داشته باشید که ما عمدتاً در مورد چاپگرهای عکس فوری و چاپگرهای عکس اختصاصی که برای مجموعه عکاسی ساخته شده و به بازار عرضه می شوند صحبت می کنیم. جدا از آنها، بسیاری از چاپگرهای خانگی و اداری مبتنی بر جوهر افشان عکس های عالی چاپ می کنند. شما می توانید چاپ عکس را روی انواع دیگر چاپگرها انجام دهید ولی آنها عمومی تر از آنچه هستند که ما در اینجا صحبت می کنیم.
چاپگرهای عکس اختصاصی و مدل های عکس فوری تقریباً هر دو برای چاپ عکس ساخته شده اند، اما اینجاست که شباهت ها بین این دو پایان می یابد. طبق تعریف، چاپگرهای عکس اختصاصی قادر به چاپ اسناد استاندارد تجاری نیز هستند. اگرچه اینکار استعداد آنها را هدر می دهد مانند استفاده از پورشه کاملاً جدید به عنوان تاکسی!!
استفاده از برخی پرینترهای عکس برای چاپ استاندارد اداری دشوارتر از سایرین است، زیرا هنگام سوییچ ازچاپ عکس به اسناد و برعکس، ممکن است مجبور شوید کاغذ یا حتی کارتریج جوهر را عوض کنید. اگر برخی مواقع باید از پرینتر عکس اختصاصی برای چاپ اسناد اداری استفاده کنید، حتماً مدلی را انتخاب کنید که به شما امکان تغییر راحت بین انواع کاغذ را بدهد.
چاپگرهای عکس فوری یک حیوان کاملاً متفاوت هستند. زمانی، چاپگرهای عکس فوری اغلب شامل صفحه نمایش هایی با منوها و ویژگی های اساسی ویرایش بودند که به شما امکان می داد یک تصویر را برش دهید، قرمزی چشم و مواردی از این دست را بردارید. و سپس تعدادی گزینه ویرایش شامل یک صفحه لمسی بزرگ برای اینکه به راحتی دستورات را وارد کنید، اضافه شد. امروزه، چاپگرهای عکس فوری میتوانند با دستگاه های تلفن همراه از طریق اتصال بی سیم کار کنند، و تلفن یا تبلت شما می تواند به عنوان منبع تصویر و “صفحه کنترل” باشد. اگر به چاپ سریع عکسهای کوچک گوشی خود علاقه دارید، این سرعت شما بیشتر می‌کند.

هزینه چاپ با پرینتر عکس چقدر است؟

برای محاسبه هزینه چاپ با هر چاپگری، هزینه های جاری  و هزینه مالکیت را بررسی می‌کنید. متأسفانه، این ممکن است برای چاپگرهای عکس نیمه اختصاصی تقریباً غیرممکن باشد، زیرا در حال حاضر هیچ استاندارد گسترده ای برای محاسبه هزینه هر عکس با دستگاه هایی از این قبیل وجود ندارد. با این حال، برای چاپگرهای عکس فوری، محاسبه هزینه هر عکس به راحتی انجام می شود، زیرا اکثر تولیدکنندگان بسته چاپی را با تعداد جوهر و کاغذ کافی برای تعداد مشخصی از عکس ها می فروشند.
برای دریافت هزینه هر عکس برای یکی از این موارد، کافی است هزینه بسته چاپ را بر تعداد عکس هایی که چاپ می کند تقسیم کنید. برای به دست آوردن کل هزینه مالکیت، هزینه هر عکس را در تعداد عکس هایی که انتظار دارید در طول عمر چاپگر چاپ کنید ضرب کنید و سپس هزینه اولیه چاپگر را اضافه کنید. این بهترین مبنای مقایسه قیمت ها است.

آیا شما سیاه و سفید چاپ می کنید؟

هنگام خرید چاپگر، باید در نظر بگیرید که آیا واقعاً به چاپ رنگی احتیاج دارید؟چاپگرهای عکس این سوال را تغییر می‌دهند که آیا شما به چاپ سیاه و سفید (تک رنگ) تصاویر احتیاج دارید؟ بسیاری از چاپگرها نمی‌توانند به راحتی از پس آنها برآیند.
رایج ترین نقص در چاپ تصویر سیاه و سفید، ته رنگی است که در سایه های مختلف خاکستری نشان داده می شود. اگر قصد چاپ زیاد عکس سیاه و سفید دارید، باید کیفیت چاپ عکس سیاه و سفید را جدا از کیفیت چاپ عکس رنگی چاپگر بررسی کنید. این مشکل بیشتر برای چاپگرهای عکس اختصاصی است تا چاپگرهای نیمه اختصاصی، اما شما باید در هر صورت آن را در نظر بگیرید. در بررسی های ما، هنگام مواجه شدن با آنها به شدت رنگها توجه می کنیم، اما توجه داشته باشید که برای آزمایش چاپگرهای فوری از تصاویر تک رنگ استفاده نمی کنیم.

ارزیابی اندازه پرینتر عکس: قابل حمل یا رومیزی؟

اگر می خواهید یک چاپگر را در رویدادهایی مانند مهمانی ها با خود ببرید، اندازه ای را انتخاب کنید که از حمل آن بدتان نمی آید. همچنین، بررسی کنید که آیا لازم است از طریق باتری کار کند. در این صورت، مطمئن شوید که باتری در دسترس است و ببینید چه تعداد عکس را می توانید با شارژ کامل چاپ کنید.
اکثر چاپگرهای عکس اختصاصی بزرگتر از اکثر جوهر افشان های استاندارد رومیزی هستند، زیرا این نوع چاپگرها معمولاً برای چاپ روی ورق های کاغذ برش دار به اندازه 11 در 17 اینچ یا حتی 13 در 19 اینچ طراحی می شوند. بعضی از آنها می توانند روی کاغذ رول نیز چاپ کنند. فراتر از اندازه چاپگر، برخی از چاپگرهای این کلاس برای تغذیه کاغذ یا قرار دادن یک فیدر رول، به فضای اضافی پشت چاپگر احتیاج دارند.

گزینه های اتصال: کابلی یا بی سیم؟

برخی از پرینتر عکس های فوری اختصاصی می توانند از طریق کامپیوتر چاپ کنند، اما بیشتر آنها به عنوان دستگاه های مستقل منظور می شوند. مدلهای قدیمی دارای اتصال Wi-Fi هستند و بسیاری از آنها می توانند مستقیماً از طریق دوربینها و کارتهای حافظه با پشتیبانی از PictBridge یا از طریق درایو فلش USB چاپ کنند. (اطمینان حاصل کنید که چاپگر با قالب کارت حافظه ای که می خواهید استفاده کنید سازگار است.) چند مورد از حافظه داخلی چاپ می کنند، اما ابتدا باید پرونده ها را به حافظه منتقل کنید، بنابراین بفهمید برای انتقال عکس ها از چه ارتباطی باید استفاده کنید. امروزه رایج ترین در مدل های جدید اتصال بلوتوث برای چاپ از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا سایر دستگاه های دارای بلوتوث است.
گزینه های اتصال برای چاپگرهای عکس اختصاصی تقریباً مشابه پرینترهای اداری استاندارد است. بعضی از مدل ها فقط یک اتصال USB دارند. برخی دیگر یک جک اترنت را برای اشتراک آسان در شبکه اضافه می کنند. اکنون اکثر آنها اتصال Wi-Fi را ارائه می دهند و تعداد کمی هر سه گزینه USB ، Ethernet و Wi-Fi را ارائه می دهند. تعداد کمی از مدل ها در این سطح اتصال دهنده های PictBridge یا گزینه های چاپ مستقیم از طریق دستگاه مشابه را ارائه می دهند، زیرا فرض این است که عکاسان پس از اینکه تصاویر خود را دستکاری کردند، می خواهند از طریق برنامه های ویرایش عکس روی رایانه خود چاپ کنند.

آیا کیفیت خروجی از حد مطلوبی برخوردار است؟

هر پرینتر عکس را که در نظر دارید، قبل از خرید حتماً کیفیت خروجی آن را بررسی کنید. با چاپگرهای اختصاصی عکس فوری، اصلی ترین فناوری های چاپی استفاده از جوهر افشان و رنگ حرارتی است. در جوهر افشان، شما معمولاً جوهر و کاغذ خود را جداگانه خریداری می کنید. در پرینتر رنگی حرارتی، کارتریج جوهری و کاغذ مطابق با آن را در یک بسته واحد تهیه خواهید کرد که برای تعداد مشخصی چاپ تهیه شده است.
فناوری دیگری که در چاپگرهای اختصاصی عکس کوچک دیده می شود و محبوبیت بیشتری پیدا می کند، به Zero Ink یا ZINK معروف است. همانطور که از نام آن مشخص است، از هیچ کارتریج جوهری استفاده نمی‌کند. در عوض، کاغذ ویژه ZINK ، هنگامی که توسط چاپگر گرم می شود ، تصویر را از مواد شیمیایی آغشته تولید می کند. فناوری ZINK در حال حاضر محدود به چاپگرهایی با اندازه چاپ از 2 در 3 اینچ تا 4 در 6 اینچ است و کیفیت خروجی همیشه تا جوهر افشان یا رنگی حرارتی زیاد نیست. خروجی ZINK بهتر است برای عکس هایی که در کیف پول یا پشت آهن ربای یخچال نصب می شوند ، به عنوان یک پرینتر عکس خانگی کوچک استفاده شود.
کیفیت چاپگرهای عکس فوری ممکن است کمی متفاوت باشد. بدیهی است که باید بررسی کنید تا با خواندن بررسی ها یا مشاهده نمونه های چاپی در یک خرده فروشی، اطمینان حاصل کنید کیفیت مناسبی را انتخاب میکنید. به خاطر داشته باشید که سلیقه افراد مختلف متفاوت است، بنابراین انتخاب بین دو یا چند چاپگر با خروجی عالی، اما کمی متفاوت ممکن است به شما یک بستگی داشته باشد.
توجه داشته باشید که نوع کاغذی که استفاده می کنید می تواند در کیفیت چاپ یک تصویر مشخص تفاوتی ایجاد کند، بنابراین سوال کنید که چه کاغذهایی برای چاپگر موجود است. اکثر تولید کنندگان مجموعه ای از کاغذهای عالی را برای چاپگرهای عکس اختصاصی ارائه می دهند. در بسیاری از موارد، می توانید پروفایل های رنگی مخصوص کاغذ را برای یک چاپگر خاص دریافت کنید، بنابراین می توانید از آن در کاغذهای با کیفیت متفرقه نیز استفاده کنید.
عکسهای بیشتر چاپگرهای امروزی نسبتاً ضد آب و ضد خراش هستند، اما بعضی از آنها بهتر از بقیه هستند و به طور واضح طول عمر بیشتر ترجیح داده می شود.

سرعت و مقدار چاپ: آیا آنها مهم هستند؟

در این کلاس های سخت افزاری زیاد نگران سرعت چاپ نباشید. برای عکسها، کیفیت اهمیت بیشتری دارد و حتی کندترین چاپگرهای امروزی نیز سرعت چاپ قابل تحملی را ارائه می دهند، تقریباً 2 دقیقه برای 4 در 6. به خاطر داشته باشید که سرعت اندازه گیری شده معمولاً کمتر از سرعت ادعا شده است و سرعت هر چاپگر بسته به منبعی که از آن چاپ می کنید ممکن است متفاوت باشد.

کدام پرینتر عکس را باید خریداری کنید؟

چه یک عکاس معمولی باشید و چه یک حرفه ای، یکی از چاپگرهای عکس زیر مطمئناً متناسب با نیازهای شماست. ما پرینترهای عکس و نمونه عکسهای موردعلاقه خود و همچنین چند مورد جوهرافشان را در طیف قیمت در نظر گرفته ایم که به ویژه در چاپ عکس بسیار خوب عمل می کنند، اما همچنین می توانند نیازهای چاپ عمومی را در خانه یا دفتر کوچک برآورده کنند.
برای مشاهده گسترده تر چاپگرها ، به طور کلی به راهنمای چاپگرهای مورد علاقه ما مراجعه کنید. و برای شروع شکارهای سگهای عکس در دنیای چاپ عکس ، به راهنمای ما برای رفع عکس های بد و مجموعه نکات پیشرفته عکس مراجعه کنید.

  • بهترین چاپگر عکس در اندازه letter: Canon PIXMA TS8320
  • بهترین چاپگر عکس با فرمت گسترده 13 اینچ: Epson SureColor P700
  • بهترین چاپگر عکس با فرمت بزرگ 17 اینچ: Epson SureColor P800
  • بهترین چاپگر عکس اقتصادی: چاپگر بی سیم All-in-One HP ENVY 6055
  • بهترین چاپگر عکس بدون حاشیه: چاپگر بی سیم Canon IP8720
  • بهترین چاپگر عکس فوری جیبی: چاپگر موبایل Fujifilm Instax SP-3
  • بهترین چاپگر عکس هوشمند: HP Tango X
  • بهترین چاپگر عکس مخزن دار: Canon PIXMA MegaTank G7020

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *