مقالات, چاپگر

چگونه هد پرینتر جوهر افشان را تمیز کنیم؟

تمیز کردن هد پرینتر جوهر افشان

در صورتی که در منزل یا محل کار از پرینتر جوهر افشان برای چاپ عکس یا تصویر استفاده می کنید، نیاز است که نحوه‌ی تمیز کردن هد چاپگر را حد ابتدایی بدانید. در این مقاله سعی میکنیم تا شما را با دو روش تمیز کردن هد پرینتر جوهر افشان– به صورت دستی و با استفاده از خود پرینتر- آشنا کنیم.

چرا باید هد پرینترجوهر افشان را تمیز کنیم؟

در صورتی که مدت زمان طولانی از پرینتر جوهر افشان استفاده نکنید، بعد از چاپ کیفیت تصویر پایین می آید و یا اینکه خطوط سفید رنگ یا افقی در تصویر مشاهده می کنید. این ایراد به این دلیل است که به علت استفاده نکردن از دستگاه، قطرات جوهر روی سوزن های نازل هد خشک می شوند. چون قسمت دارای سوراخ های بسیار ریز و میکروسکوپی است که جوهر را روی کاغذ پخش میکنند، وقتی طولانی مدت از دستگاه استفاده نشود، این مشکل پیش می‌آید.

علائم خشک شدن جوهر هد پرینترجوهر افشان:

-در تصویر چاپ شده یکی از رنگها کم رنگتر است و یا اصلا دیده نمیشود.

-عکس یا تصویر چاپ شده تار و محو است و یا دارای خطوط افقی سفید رنگ است.

-با اینکه کاتریج ها پر هستند، تصویر چاپ شده سفید رنگ و خالی است.

فواید تمیز کردن هد پرینتر جوهر افشان:

-باعث افزایش عمر دستگاه شما می شود.

-موجب بالارفتن کیفیت چاپ می گردد.

-اینکار در منزل وو توسط خود شما قابل انجام است.

-باعث صرفه جویی در هزینه های تعمیر در اثر خراب شدن دستگاه میگردد.

تمیز کردن هد دستگاه جوهر افشان از طریق پرینتر:

برای اینکار ابتدا وارد Control Panel شوید و گزینه‌ی Devices and Printers را انتخاب کرده و روی پرینتر مورد نظر کلیک کنید. از منوی باز شدهه گزینه‌ی Properties را انتخاب کرده، روی نوار Maintenance کلیک نمایید. در این قسمت به دنبال Tools بگردید و به روی Clean Heads و یا Clean ink cartridges کلیک کنید.مراحل بعدی را دنبال کنید تا تمیز کردن هد دستگاه بصورت خودکار انجام شود.

تمیز کردن هد دستگاه جوهر افشان به صورت خودکار:

ابتدا باید وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. برای اینکار به یک پارچه‌ی نخی تمیز و کمی آب نیاز دارید. اولین قدم آن است که پرینتر را از برق جدا کنید و کاتریج را خارج نمایید. سپس به کمک پارچه‌ی مرطوب همه‌‌ی قسمت های الکترونیکی را تمیز کنید.تا زمانی که قطرات جوهر روی دستمال دیده شود.در صورتی که جوهر خشک شده ای را مشاهده کردید، باید با رطوبت بیشتر دستمال آن را برطرف کنید. در صورتی که هد دستگاه را خارج کردید، می توانید این قسمت را در ظرف آب کم عمق قرار دهید تا جوهر اضافه از سوزن های هد خارج گردد.سپس با دستمال همه‌ی جوهر باقیمانده در این قسمت را تمیز کنید و سپس آن را در دستگاه قرار دهید.بعد از انجام اینکار یک تست نازل چک انجام دهید تا از کیفیت چاپ مطمئن شوید.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با اهمیت تمیز کردن هد پرینتر های جوهر افشان و روش های انجام اینکار آشنا کنیم. همکاران ما در شرکت پانته‌آ آماده‌ی پاسخگویی به سئوالات شما هستند.

 

منتظر مقالات دیگر ما باشید و  ما را در وب سایت Panteaco.irهمراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *